Børn fra 3. klasse

Til alle jer kommende klubbørn i 2024

I Sødalen har vi et specifikt overgangsforløb for de børn som går på henholdsvis Balsmoseskolen og Boesager.

Det er vigtigt for os at skabe nogle gode rammer og en tryg overgang fra SFO til klublivet. Derfor har vi en række forskellige begivenheder, som skal være med til at styrke kendskabet til klubben og give børnene en god start.

I Sødalen er vi optaget af det enkelte barns mulighed for at udvikle sig og lære, og vi tager udgangspunkt i barnets kompetencer og ressourcer. Endvidere har vi fokus på, at børnene udvikler deres sociale samspil og samtidig bliver bedre til at mestre deres eget liv.

Vi er kendt for tætte og nærværende fællesskaber, både mellem børn og medarbejdere. Vi er en mindre klub, med nogle fede udendørsfaciliteter, og har flere forskellige dyr samt byggelegepladslivet er i fokus. Her er der plads til håndværksfag, store armbevægelser, frisk luft og jord under neglene.

Begivenheder i forbindelse med klubstart

Uge 2: Forældre infomøde for Kompetence klasserne
Torsdag den 11. januar 2024 kl. 17.00 – 18.00 holder vi forældreinfomøde for kompetence klassen, hvor I kan høre mere om overgangen fra SFO til klub samt hvordan vi arbejder med inklusion i Sødalen.

Uge 3 + 4: Besøgsdage i klubben sammen med SFO personale
Børnene inviteres på besøg i Sødalen sammen med deres klasse og SFO pædagog/lærer, hvor de kan mærke stemningen og klublivet.
Tirsdag den 16. januar kl. 10.00 – 13.30: Boesager 3.X
Torsdag den 18. januar kl. 10.00 – 13.30: Boesager 3.V
Onsdag den 24. januar kl. 12.00 – 16.00: Balsen 3.A + 3.B
Torsdag den 25. januar kl. 10.00 – 13.30: Boesager 3.Y

Uge 5: Åbent Hus for alle børn og forældre
Tirsdag den 30. januar kl. 15.30 – 17.30 holder vi åbent hus i Sødalen for alle børn og forældre.
Her vil vi præsentere klubbens hverdag, profil og medarbejdere og I vil få mulighed for at tale med os og danne jer et indtryk af Sødalen. Vi glæder os til at hilse på jer.

Uge 6: Frist for indmeldelse
Søndag den 11. februar 2024 er fristen for indmeldelse, som sker via den digitale pladsanvisning på borger.dk

Uge 10: Forældre infomøde
Mandag den 4. marts kl. 17.00 – 18.00 er der forældreinfomøde for de forældre som har indmeldt deres børn i Sødalen. Her vil I få lidt mere praktisk info omkring jeres børns klubstart.

Uge 12: Tryghedsbesøg før klubstart
Onsdag den 6. marts inviteres alle børn, som har valgt indmeldelse i Sødalen, til et besøg i klubben efter skole og frem til kl. 17.00. Dette er for at fremme tilhørsforholdet og skabe tryghed omkring overgangen.

Uge 14: Velkommen i klubben
Tirsdag den 2. april er børnenes første klubdag (ventetiden er ovre!) og vi glæder os super meget til at byde jer velkommen.

Uge 14: Introfest
Fredag den 5. april kl. 18.00 – 20.30: Introfest for børnene i Sødalen